У полтавських училищах впроваджують STEM-освіту, але деякі залишаються малокомплектними

Версія для друкуВерсія для друку

У полтавських училищах впроваджують STEM-освіту, але деякі залишаються малокомплектними

 

 На нараді в голови Полтавської облдержадміністрації обговорили питання впровадження STEM-освіти в закладах професійно-технічної освіти області, як важливого напряму модернізації навчання.

Директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Олена Харченко розказала про здобутки у цій сфері, зокрема про придбання сучасного обладнання для 14 закладів профтехосвіти.

«STEM – це поєднання науки, технологій, інженерії та математики для однієї справи. Така освіта сприяє збільшенню кількості кваліфікованих робітників із вищим рівнем професійної майстерності, які креативно реалізовують власні ідеї, використовують інформаційно-комунікаційні технології, працюють із робототехнікою, – говорить Олена Харченко. – Департамент освіти і науки облдержадміністрації разом із роботодавцями провели моніторинг потреби у робітничих кадрах та визначили професії, які користуються попитом на ринку праці. Це слюсар, водій, швачка, електромонтер».

За три роки на Полтавщині відкрито 5 навчально-практичних центрів за рахунок коштів держбюджету на загальну суму 3 856,0 тисяч гривень із професій: «Зварник», «Швачка», «Слюсар», «Електромонтер». Відповідно до рекомендації ради стейкхолдерів було придбано сучасне STEM-обладнання у заклади освіти, де ведеться підготовка зазначених професій.

Протягом 2018-2019 років на STEM-освіту виділено і використано кошти у сумі 65 662,5 тисяч гривень із обласного бюджету та державного бюджетів. Для 14 закладів професійно-технічної освіти області придбано 63 комплекти STEM-обладнання: інноваційні кабінети природничо-математичної підготовки з інтерактивними засобами навчання, обладнання для автомобільної навчальної програми, для підготовки спеціалістів із виготовлення виробів із тканини, комплект навчального обладнання для вивчення електричних, електромонтажних робіт, комплект навчального обладнання для демонстрацій та практичного навчання слюсарній справі.

«Полтавщина гідно представила свої здобутки на міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» минулого року в Києві, де полтавські професійно-технічні заклади здобули «золото», дві срібні медалі та дві бронзові», – повідомила Директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації.

Також за її словами, Полтавська область – одна з семи областей України, яка пройшла відбір до другого етапу Програми EU4Skills: Кращі навички для сучасної України щодо відбору закладів професійної (професійно-технічної) освіти для створення сучасних інноваційних Центрів професійної досконалості. Нині три заклади з Решетилівки, Кременчука, і Гадяча продовжують змагання у відкритому конкурсі.

Для наглядності на апаратній нараді директори Решетилівського професійного аграрного ліцею та Вищого професійного училища №7 м. Кременчука показали презентаційні матеріали про свої заклади та розповіли про здобутки.

«STEM-освіта – це чудово. Хотілося, щоб усі профтехучилища регіону мали таку гарну наповненість, таке обладнання, фінансування та держзамовлення, як у зразкових закладах, – говорить голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов. – За інформацією Міністерства освіти, зараз гостро стоїть питання малокомплектних навчальних закладів. Для цього потрібно приймати рішення, щоб не фінансувати збиткові проєкти. Це стосується і шкіл, і училищ, і навчальних закладів інтернатного типу».

Перший заступник голови Полтавської облдержадміністрації Дмитро Лунін повідомив про погану наповнюваність закладів професійно-технічної освіти. Нині середній показник завантаженості ПТУ по області складає – 41%.

«На одного учня в Решетилівському художньому ліцеї держава витрачає 111 тисяч гривень, тоді як в аграрному – всього 32 тисячі, – говорить Дмитро Лунін. – Не може бути в закладі 55 працівників і 66 учнів. У Лохвиці, наприклад, завантаженість училища – 20 %, ПТУ №32 – 20%. Прошу департамент освіти та науки підготувати план заходів щодо оптимізації усіх закладів освіти».

Із 2017 року мережа закладів професійної освіти Полтавщини вже скорочена із 42 до 36, що дало економію – 2 235 тисяч гривень на рік. У них навчається 9655 осіб. За останні 3 роки підготовлено 13,2 тисяч кадрів. Середній показник працевлаштування учнів ПТУ в області – 82,0 %.

 

Наверх ↑