Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2015 року

Версія для друкуВерсія для друку

Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв,скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Питання роботи зі зверненнями громадян за 2014 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 25 лютого 2015 року, за І квартал 2015 року – 23 квітня 2015 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 27.02.2015 № 37 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2014 рік» та від 27.04.2015 року № 79 « Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками І кварталу 2015 року».
У 2015 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:
затверджено графік особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;
затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;
затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації, виконкомах сільських, селищних рад району, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади;
щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;
щомісячно проводиться особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконкомів сільських та селищних рад району.
Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади.
Загальним відділом апарату райдержадміністрації у І півріччі 2015 року проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян в секторах: інфраструктури, житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації, містобудування та архітектури райдержадміністрації, у справах сімʼї, молоді та спорту райдержадміністрації, відділі освіти райдержадміністрації, фінансовому управлінні райдержадміністрації, службі у справах дітей райдержадміністрації, Комунальному закладі «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Вовнянській сільській раді, виконкомах Хомутецької, Біликівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великобайрацької, Великообухівської, Ярмаківської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької сільських рад та виконкомі Ромоданівської селищної ради. Недоліки, виявлені в ході перевірки, були усунені в робочому порядку.
Відповідно до графіку перевірок виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування протягом І півріччя 2015 року проведено 4 перевірки додержання вимог чинного законодавства щодо звернень громадян у виконкомах Гаркушинської, Зуєвецької, Великообухівської та Поливʼянської сільських рад, в ході яких надано методичну та практичну допомогу. Інформація за підсумками перевірок доведена до відома керівництва райдержадміністрації та направлена причетним для врахування в роботі, вжиття необхідних заходів з метою усунення недоліків та удосконалення роботи із зверненнями громадян.
Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації прозвітували керівники секторів: інфраструктури, житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації, містобудування та архітектури райдержадміністрації, у справах сімʼї, молоді та спорту райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, фінансового управлінні райдержадміністрації, служби у справах дітей райдержадміністрації, Комунального закладу «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Вовнянської сільської ради, виконкомів Хомутецької, Біликівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великобайрацької, Великообухівської, Ярмаківської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької сільських рад та виконкому Ромоданівської селищної ради.
В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.
Протягом І півріччя 2015 року проведено 6 Днів контролю та 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 6 звернень.
Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про
затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.
Посилено контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.
У районній газеті «Прапор перемоги» та на веб-сторінці райдержадміністрації щомісячно розміщуються інформації про роботу із зверненнями громадян, графіки особистого, виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній.
На виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.
Протягом І півріччя 2015 року керівництвом райдержадміністрації проведено 52 особистих та 33 виїзних прийомів громадян. На прийомах побувало 98 заявників (у І півріччі 2014 року – 53). Зокрема у голови райдержадміністрації проведено 12 особистих прийомів громадян, звернулось 11 осіб (у І півріччі 2014 року – 8), виїзних прийомів – 13, звернулось 8 осіб (у І півріччі 2014 року – 2). У заступників голови райдержадміністрації проведено 40 особистий прийом, звернулось – 46 осіб (у І півріччі 2014 року – 16), виїзних прийомів – 20, звернулось – 33 особи (у І півріччі 2014 року – 17). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.
В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб у І півріччі 2015 року звернулось 7 жителів району ( у І півріччі 2014 року – 8).
За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний аналіз, узагальнення звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.
За звітний період до райдержадміністрації надійшло 360 звернень, що на 91 звернення більше порівняно з відповідним періодом 2014 року (269). Письмових звернень надійшло – 262 (у І півріччі 2014 року – 216). Колективних
заяв і скарг отримано – 13 (у І півріччі 2014 року – 10), повторних – 2 (у І півріччі 2014 року – 1). За звітний період спостерігається тенденція збільшення колективних та повторних звернень.З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період 2015 рік , 99% становлять заяви, 0,1% – скарги та 0,9% – пропозиції (зауваження).
Заявниками було порушено 360 питань (у І півріччі 2014 року – 269).
Серед авторів звернень переважають найменш захищені категорії населення, зокрема, пенсіонери, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем. Дану категорію громадян найбільше турбують питання надання пільг, компенсацій, матеріальної допомоги та надання допомоги на лікування.
Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян протягом І півріччя 2015 року свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 241 (у І півріччі 2014 року – 201), аграрної політики і земельних відносин – 60 (у І півріччі 2014 року – 14), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 15 (у І півріччі 2014 року – 5), праці і заробітної плати – 10 (у І півріччі 2014 року – 2), транспорту і зв’язку – 7 (у І півріччі 2014 року – 6).
На жаль, продовжують звертатись з проханням надання матеріальної допомоги молоді люди та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. На лікування онкохворих Потапенко А.В. та Пилипенко Ю.П. з с. Петрівці, Рябчуну М.І. з с. Попівка, Сіладьї Ю.Ю. з с. Полив’яне, Пономаренко О.П. з с. Великі Сорочинці, Єщенку А.І. з с. Савинці, Ткаченко Г.І. з смт Комишня виділено по 1000 грн.
Для підтримки сімей загиблих учасників антитерористичної операції на Сході країни виділено по 400 грн. Зуєнку М.С. з с. Шарківщина, Федоряці В.М. з с. Трудолюб та Гадлевському В.Ф. з с. Черевки.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної державної адміністрації за відповідний період звернулося інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 58 (у І півріччі 2014 року – 10), членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 36 (у І півріччі 2014 року – 21), «дітей війни» – 4 (у І півріччі 2014 року – 2), та 4 учасника та інваліда війни, учасника бойових дій (у І півріччі 2014 року – 4). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.
Як свідчать результати розгляду звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період, вирішено позитивно 247 звернень, що становить 69% від загальної їх кількості (у І півріччі 2014 року – 210 або 78%), роз’яснено – 113, що становить 31% від загальної їх кількості (у І півріччі 2014 року – 59 або 22%) та відмовлено у розгляді – 0. Всі звернення розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі запитання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.
За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 49 звернень громадян (у І півріччі 2014 року – 28): до Секретаріату Кабінету Міністрів України – 1(у І півріччі 2014 року – 0), народних депутатів України – 1 (у І
півріччі 2014 року – 3), депутатів обласної ради – 2 (у І півріччі 2014 року – 1), на Урядову гарячу лінію – 41 (у І півріччі 2014 року – 15) , до обласного контактного центру – 4 (у І півріччі 2014 року – 3). Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня , у порівнянні з відповідним періодом 2014 року, збільшилася на 21 звернення.
Протягом І півріччя 2015 року до органів місцевого самоврядування надійшло 2036 звернень, що на 592 більше у порівнянні з відповідним періодом 2014 року (1444).
Найбільше звернень надійшло до Хомутецької – 306 (у І півріччі 2014 року – 124) , Шахворостівської – 191 (у І півріччі 2014 року – 22), Попівської – 137 (у І півріччі 2014 року – 123) сільських рад.
На особистому прийомі у керівництва органів місцевого самоврядування побувало 1174 громадянина, що на 318 осіб більше проти відповідного періоду 2014 року (856). Найбільше у голів Шахворостівської сільської ради – 188 (у І півріччі 2014 року – 20), Клюшниківської сільської ради – 129 (у І півріччі 2014 року – 52), Черкащанської сільської ради – 94 (у І півріччі 2014 року – 24).
Збільшилася кількість колективних та повторних звернень від громадян району. Відповідно колективних – 24 (у І півріччі 2014 року – 22), повторних – 6 (у І півріччі 2014 року – 3).
З метою оперативного реагування на гострі проблеми мешканці району, попередження звернень громадян до органів вищого рівня, у І півріччі 2015 року сільськими та селищними головами проведено сходи жителів сіл та селищ. Звернуто особливу у вагу на вирішення на місцевому рівні тих питань, які належать до повноважень місцевих органів влади, заявникам надано обґрунтовані відповіді та роз’яснення.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до органів місцевого самоврядування за відповідний період звернулося 179 «дітей війни» (у І півріччі 2014 року – 88), 100 ветеранів праці (у І півріччі 2014 року – 116), 89 члени багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь (у І півріччі 2014 року – 72), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 65 (у І півріччі 2014 року – 38), інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 60 (у І півріччі 2014 року – 33), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 19 (у І півріччі 2014 року – 24).
Усього у зверненнях громадян району до органів місцевого самоврядування у І півріччі 2015 року порушено 2062 питання (у І півріччі 2014 року – 1471). Найбільшу частку з них становлять питання аграрної політики і земельних відносин: оформлення державних актів на землю, індивідуального землекористування, безкоштовної приватизації земельних ділянок – 755 (у І півріччі 2014 року – 540), соціального захисту: надання матеріальних допомог, пільг, компенсацій – 554 (у І півріччі 2014 року – 275), праці і заробітної плати: погашення заборгованості із заробітної плати, працевлаштування, постановка на облік в центрі зайнятості – 107 (у І півріччі 2014 року – 114), транспорту і зв’язку: забезпечення якісної роботи дротового радіомовлення та телефонного зв’язку, пасажирського транспорту –51 (у І півріччі 2014 року – 74), комунального господарства: реконструкції, ремонту та утримання вулиць і
доріг, встановлення вуличного освітлення – 46 (у І півріччі 2014 року – 69), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 42 (у І півріччі 2014 року – 34).
Особлива увага райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування звернута на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями. В організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»), при районному територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надається послуга «соціального таксі» для безкоштовного перевезення інвалідів. Організовано роботу «мультидисциплінарної команди» для надання соціальних послуг швачки, майстра по пошиву та ремонту взуття, перукаря мешканцям віддалених сіл. Забезпечуються інваліди технічними засобами пересування та реабілітації, ортопедичними виробами.
Для зниження соціальної напруги в районі, протягом І півріччя 2015 року в райдержадміністрації проведено 5 засідань «круглого столу», 5 засідань Громадської ради при райдержадміністрації та 6 засідань робочих груп за участю представників громадськості. При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги.
Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийомів громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.
Зважаючи на необхідність подальшого удосконалення роботи із зверненнями громадян, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну увагу роботі із зверненнями громадян як одному із пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади.

Наверх ↑