Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2018 року

Версія для друкуВерсія для друку

Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2018 року

 

Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв, скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.

Питання роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 25 січня 2018 року, за         І квартал 2018 року – 26 квітня 2018 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 25.01.2018 № 41 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2017 рік» та від 07.05.2018           № 183 « Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І квартал 2018 року».

         У 2018 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:

         затверджено графік особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;

         затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;

затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації, виконкомах сільських, селищних рад району, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади;

щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;

щомісячно проводиться особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконкомів сільських та селищних рад району.

Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії  в органах виконавчої влади.

Загальним відділом апарату райдержадміністрації у першому півріччі 2018 року проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян в управлінні соціального захисту населення  райдержадміністрації, відділі агропромислового розвитку райдержадміністрації, відділі ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації, в виконкомах Клюшниківської, Слобідської, Кибинської,

Солонцівської, Зубівської, Петрівцівської, Попівської, Остапівської, Гаркушинської, Дібрівської сільських рад та виконкомі Комишнянської селищної ради, Миргородському об’єднаному управлінні ПФУ Полтавської області, районному центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.  Недоліки, виявлені в ході перевірки, були усунені в робочому порядку.

Відповідно до графіку перевірок виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування протягом  першого півріччя 2018 року проведено 2 перевірки   додержання вимог чинного законодавства щодо звернень громадян у виконкомах Остапівської та Петрівцівської  сільських рад, в ході яких надано методичну та практичну допомогу. Інформація за підсумками перевірок доведена до відома керівництва райдержадміністрації та направлена причетним особам для врахування в роботі, вжиття необхідних заходів з метою усунення недоліків та удосконалення роботи із зверненнями громадян.

Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008       № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на нарадах у голови райдержадміністрації прозвітували керівники управління соціального захисту населення  райдержадміністрації, відділу агропромислового розвитку райдержадміністрації, відділу ведення Державного реєстру виборців апарату райдержадміністрації, виконкомів Клюшниківської, Слобідської, Кибинської,

Солонцівської, Зубівської, Петрівцівської, Попівської, Остапівської, Гаркушинської, Дібрівської сільських рад та виконкому Комишнянської селищної ради, Миргородського об’єднаного управління ПФУ Полтавської області, районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. 

 В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою  Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.

Протягом першого півріччя 2018 року проведено 6 Днів контролю та 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 6 звернень.

Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про

затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.

Посилено контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.

У районній газеті «Прапор перемоги» та на веб-сторінці райдержадміністрації щомісячно розміщуються  інформації про роботу із зверненнями громадян, графіки особистого, виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній.

На виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.

Протягом першого півріччя 2018 року керівництвом райдержадміністрації проведено 68 особистих та 37 виїзних прийомів громадян. На прийомах побувало 104 заявника (у І півріччі 2017 року – 143). Зокрема у голови райдержадміністрації проведено 9 особистих прийомів громадян, звернулось 11 осіб (у І півріччі 2017 року  – 19), виїзних прийомів – 9, звернулось 10 осіб (у І півріччі 2017 року – 14). У заступників голови та керівника апарату райдержадміністрації  проведено 59 особистих прийоми, звернулось – 52 особи (у І півріччі 2017 року  – 72), виїзних прийомів – 28, звернулось – 31особа (у І півріччі 2017 року – 38). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.

В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб у першому півріччі 2018 року звернулось 5 жителів району (у І півріччі 2017 року – 10).

За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний аналіз, узагальнення звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.

Протягом першого півріччя 2018 року до райдержадміністрації надійшло 596 звернень, що на 214 звернень менше порівняно з відповідним періодом 2017 року (810). Письмових звернень надійшло – 492 (у І півріччі 2017 року – 667). Колективних заяв і скарг отримано – 7 (у І півріччі 2017 року – 9), повторних – 5 (у І півріччі 2017 року – 4). За звітний період спостерігається тенденція зменшення  колективних звернень та збільшення повторних.

З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період 2018 року , 99,9% становлять заяви, 0,1% – скарги.

Заявниками було порушено 600 питань (у І півріччі  2017 року – 810).

Серед авторів звернень переважають найменш захищені категорії населення, зокрема, пенсіонери, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем. Дану категорію громадян найбільше турбують питання підвищення пенсії, надання пільг, компенсацій, матеріальної допомоги на лікування.

Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян протягом першого півріччя 2018 року свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 485 (у І півріччі 2017 року – 696), охорони здоров’я – 22 (у І півріччі 2017 року – 15), аграрної політики і земельних відносин – 12 (у І півріччі 2017 року – 22), житлово-комунального господарства  – 12 (у І півріччі 2017 року – 19), , сім’ї, дітей, молоді – 10 (у І півріччі 2017 року – 1).

На жаль, продовжують звертатись з проханням надання матеріальної допомоги пенсіонери, молоді люди та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. На лікування онкохворих виділено по 2000 грн. 67 громадянам, які звернулися з відповідними заявами до райдержадміністрації.   

Для підтримки сімей загиблих учасників антитерористичної операції на Сході країни щомісячно виділяється по 2000 грн. , а саме  Зуєнку М.С. з            с. Шарківщина, Федоряці В.М. з  с. Трудолюб, Авраменку І.І. з смт Ромодан, Ковтун Л.О. з с. Черевки, Щербань М.Г. з с. Малі Сорочинці; по 1000 грн. Кузьменко В.Б. з с. Петрівці та Тарасенку М.І. з с. Вовнянка.

Надано матеріальну допомогу по 2000 грн.  22 демобілізованим учасникам бойових дій в зоні проведення АТО, 5000 грн. виділено  військовослужбовцю Жукотському Р.О., пораненому  в зоні проведення АТО.

Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної  державної адміністрації за відповідний період звернулося  інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 176 (у І півріччі 2017 року – 155), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 9 (у І півріччі 2017 року – 23), «дітей війни» – 8  (у І півріччі 2017 року – 2), членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 7 (у І півріччі 2017 року – 16), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської    катастрофи – 6 (у І півріччі 2017 року – 196), ветеранів праці – 5 (у І півріччі 2017 року – 1). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Як свідчать результати розгляду звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період,  вирішено позитивно 268 звернень, що становить 45 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2017 року – 687 або  85 %), роз’яснено – 328, що становить 55 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2017 року – 123 або 15 %) та відмовлено у розгляді – 0. Всі звернення розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі питання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.

За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 95 звернень

громадян (у І півріччі 2017 року – 99): до Адміністрації Президента України – 1 (у І півріччі 2017 року – 1),  народних депутатів України – 7  (у І півріччі 2017 року – 2),  облдержадміністрації – 3, (у І півріччі 2017 року – 1), департаментів облдержадміністрації – 6 (у І півріччі 2017 року – 0), на Урядову гарячу лінію – 75 (у І півріччі 2017 року – 81), до обласного контактного центру – 3 (у І півріччі 2017 року – 11). Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня, у порівнянні з відповідним періодом 2017 року, зменшилася на 4 звернення. Даний показник отримано за рахунок зменшення кількості заяв і скарг громадян, надісланих до органів влади вищого рівня в зв'язку з приділенням особливої уваги вирішенню питань на місцевому рівні та проведення через засоби масової інформації широкої роз’яснювальної роботи щодо порядку призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог і з інших питань.

         Особлива увага райдержадміністрації звернута  на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями.  В організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»). При районному територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надається послуга «соціального таксі» для безкоштовного перевезення інвалідів. Такою послугою у першому півріччі 2018 року скористалося 10 осіб. Організовано роботу «мультидисциплінарної команди» для надання соціальних послуг  швачки, майстра по пошиву та ремонту взуття, перукаря мешканцям віддалених сіл. Даною командою здійснено 19 виїздів та надано послуг 152 особам. Забезпечуються інваліди технічними засобами пересування та реабілітації, ортопедичними виробами. В пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації за звітний період звернулася 67 осіб.

         Для зниження соціальної напруги в районі, протягом першого півріччя 2018 року в райдержадміністрації проведено 9 засідань «круглого столу», 3 засідання Громадської ради при райдержадміністрації, 4 громадських слухання  та 1 засідання робочих груп за участю представників громадськості.

При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. Також діє електронний кабінет користувача на порталі державних послуг iGov.org.ua, через який громадяни можуть записатися на прийом до керівництва райдержадміністрації та надіслати електронну заяву. В першому півріччі 2018 році такою послугою ніхто не скористався.

          Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийомів громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.

          Зважаючи на необхідність подальшого удосконалення роботи із зверненнями громадян, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,

вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну увагу роботі із зверненнями громадян як одному із пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади.

 

 

Наверх ↑