Онлайн покупки: як не стати жертвою шахраїв?

Версія для друкуВерсія для друку

Онлайн покупки: як не стати жертвою шахраїв?

 

Нормативно-правові акти, якими врегульовано відносини між споживачами та суб’єктами, які здійснюють торгівельну діяльність, а також визначено механізм захисту прав споживачів є Закон України «Про захист прав споживачів» та Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» № 833 від 15 червня 2006 року.

В Законі чітко прописано, що продавець зобов’язаний надати покупцеві детальну інформацію відносно того, куди він повинен звернутися у тому випадку, коли товар виявився неякісним або непідходящим.

 

Краще при виборі продавця звернути увагу, чи вказана на сайті інформація як, коли і за яких обставин покупець може повернути товар назад, отримавши назад кошти або компенсацію. Якщо на Інтернет-сторінці не вказана адреса офісу продавця- краще не робити покупки в такому магазині. Таким чином, насторожити онлайн-покупця повинен хоча б той факт, коли продавець товару або послуг приховує, де знаходиться його представництво або офіс. Детальніше про обов’язки продавця ви можете дізнатись з вищевказаного Закону України «Про захист прав споживачів» (ч. 2 ст. 13 ).

 Та найголовніше: перевіряти репутацію продавця треба до оплати товару або послуги! Коли Ви будете упевнені, що продавець добросовісний та діє відповідно до законодавства України, Ви робите замовлення. Інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення. Таким повідомленням називають інформацію, яку споживач може у будь-який спосіб відтворити або зберегти в електронному вигляді. Рекомендуємо покупцям дублювати всі дані на папері або в електронному листі. Зазвичай, такі повідомлення надсилають покупцям на їх електронну пошту. Після замовлення та доставки товару продавець повинен надати покупцю певні документи. Це залежить від того, хто продавець (юридична особа чи приватний підприємець) і які способи оплати та доставки обрав покупець.
Подбайте про те, щоб мати максимум підтверджуючої документації. Саме це надалі підвищує ваші шанси компенсувати збиток за неякісний або зовсім не доставлений товар. Це може бути рахунок-фактура, накладна, акт прийому-передачі, чек, квитанція про оплату. Ви отримали товар разом з усією необхідною документацією. Але він Вам не сподобався (не відповідає зазначеним на сайті характеристикам, присутні пошкодження тощо). Законодавством передбачене повернення товару протягом 14-ти днів.
Але необхідно мати на увазі те, що одразу розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар не можна. Спочатку мова йде про обмін на аналогічний товар. Суди звертають увагу на даний нюанс. Тож спочатку вимагаємо обміну, якщо ж аналогічного товару продавець Вам надати не може- маєте право розірвати договір купівлі-продажу. Звертаємо Вашу увагу і на те, що не всі товари підлягають обміну та поверненню. Перелік таких товарів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 року № 172. Це, зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, непродовольчі товари (парфюмерно-косметичні вироби, білизна, друковані видання тощо).

Важливо! Для того, щоб мати змогу розірвати договір купівлі-продажу, необхідно зберегти товар у незмінному стані (ч. 7 ст. 12 Закону «Про захист прав споживачів»).

Якщо у Вас виникли якісь питання виходячи зі змісту даної статті або інші, що потребують юридичної консультації, звертайтесь у  Миргородське бюро правової допомоги, що  знаходиться за адресою м. Миргород, вул. Гоголя, 165, каб. №9, 10. Години праці з 09.00 до 18.00 окрім вихідних та святкових днів, контактний телефон (05355) 5 09 21. Консультації безкоштовні для всіх.

Матеріал підготовлено:

колективом відділу

«Миргородське бюро правової допомоги»

Наверх ↑