ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці
впливу на довкілля
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРГАЗВИ ДОБУВАННЯ" 30019775
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
Інформація про суб'єкта господарювання.
Україна, 04053, місто Київ, ВУЛИЦЯ КУДРЯВСЬКА, будинок 26/28
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса),
контактний номер телефону)
Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачена реконструкція вузла прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення - резервуарного парку, призначеного для приймання, зберігання та відвантаження метанолу (інгібітору гідратоутворення) на існуючому проммайданчику Яблунівського цеху з видобутку нафти, газу та конденсату Філії Газопромиелового управління «Полтавагазвидобування» Акціонерного товариства «Укргазви добування» («Облаштування Яблунівського НГКР. Реконструкція Вузла прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення (с. Вирішальне, Миргородський район, Полтавська область)»).
Технічна альтернатива 1. інгібітору гідратоутворення не передбачається та становитиме до 6770 т/рік. Збільшення об'ємів одночасного зберігання зумовлено необхідністю запобігання сезонних збоїв з поставки метанолу. У рамках реконструкції передбачено: реконструкція трьох наявних на території резервуарів для зберігання метанолу об'ємом по 300 м3 (резервуари існуючі, встановлені на території підприємства), в рамках якої передбачено: усунення дефектів та пошкоджень в конструктивних елементах резервуарів; відновлення антикорозійного захисту; встановлення допоміжного обладнання для транспортування, зберігання та відпуску метанолу); реконструкція обв'язки резервуарів; встановлення та підключення додаткового насосного устаткування, засобів автоматики, автоматичної системи пожежної сигналізації; встановлення резервуару для збору дощових стоків; прокладання інженерних комунікацій (технологічні комунікації, мережі контрольно-вимірювальних приладів і автоматики, силові електричні мережі, мережі каналізації). У якості обв'язки резервуарів (обв'язка - це система надземних технологічних трубопроводів, призначених для подачі метанолу до резервуарів та перекачування його між ними) передбачається використання існуючих технологічних трубопроводів.
Технічна альтернатива 2.
У якості альтернативи розглянуто застосування в якості обв'язки резервуарів для подачі та перекачування метанолу нових технологічних трубопроводів (з демонтажем існуючої обв'язки).
Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Полтавська обл. Миргородський р-н Вирішальне, Сенчанська ТГ вулиця Миру, З
Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Сенчанська територіальна громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Полтавська обл. Миргородський р-н Вирішальне, Сенчанська ТГ вулиця Миру,3 .
Планована діяльність щодо реконструкції вузла прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення - резервуарного парку, призначеного для приймання, зберігання та відвантаження метанолу (інгібітору гідратоутворення) передбачена за адресою: 37264, Полтавська область, Миргородський район, Сенчанська ОТГ, с. Вирішальне, вулиця Миру,З
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Полтавська обл. Миргородський р-н Вирішальне, Сенчанська ТГ вулиця Миру 3 .
Не розглядається у зв'язку з тим, що реконструкція вузла прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення - резервуарного парку, призначеного для приймання, зберігання та відвантаження метанолу (інгібітору гідратоутворення) передбачена в межах існуючого проммайданчика без додаткового землевідведення
Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив планованої діяльності носить позитивний характер та сприятиме створенню додаткових робочих місць, поповненню державного та місцевих бюджетів за рахунок податків та зборів. Планована діяльність направлена на запобігання збоїв поставки метанолу по Філії Газопромислового управління «Полтавагазвидобування»
Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності
(потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
На даний час на проммайданчику наявні наступні структурні елементи: склад зберігання газу нафтового скрапленого; одоризаційна установка та ємність зберігання одоранту (суміш природних меркаптанів); установка зберігання та видачі азоту (для продування обладнання при проведенні ремонтних робіт); насосно-компресорне відділення для перекачування продукції з операторною; компресорна; наливні залізничні естакади; комплекс зберігання та видачі зріджених вуглеводнів із заправними колонками для газу нафтового скрапленого та конденсату газового стабільного; службово-експлуатаційний блок з хімлабораторією та боксом для зберігання протипожежної машини; котельня; майданчик водозабірних споруд; факельне господарство; дизель-генератор; вузол прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення. Вузол прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення призначений для приймання, зберігання та відвантаження метанолу, який використовується для забезпечення безгідратного режиму під час видобування та підготовки до використання природного газу. В умовах високого тиску та низьких температур у трубопроводах з транспортування і перекачування природного газу можливе утворення гідратів, що можуть ускладнювати технологічні процеси його видобування, підготовки і транспортування. Метанол із залізничних або автомобільних цистерн перекачується за допомогою герметичних пристроїв до вузла прийому, після чого по трубопроводам, за допомогою насосів, подається на майданчик зберігання. Метанол підлягає обробці реагентами (гас; одорант - суміш природних меркаптанів; барвник - нігрозин) з метою виключення можливості отруєння при помилковому вживанні. Відвантаження підготовленого метанолу передбачено в автомобільні цистерни для подальшого транспортування на об'єкти видобування та підготовки природного газу. На даний час потужність вузла прийому та відвантаження інгібітору складає 300 м3 одночасного зберігання (три резервуари по 100 м3). Планованою діяльністю передбачена реконструкція трьох існуючих резервуарів типу «РВС-300», об'ємом по 300 м3 кожен, які наявні на території проммайданчика, але наразі не задіяні в технологічному процесі. Таким чином, проектна потужність вузла прийому та відвантаження інгібітору гідратоутворення після реконструкції становитиме до 1200 м3 одночасного зберігання. В рамках реконструкції існуючих резервуарів передбачено здійснити: усунення дефектів та пошкоджень в конструктивних елементах резервуарів; підсилення зварних з'єднань стінок резервуарів; відновлення антикорозійного захисного покриття резервуарів та їх складових,- доукомплектування болтовими з'єднаннями; відновлення вимощення навколо резервуарів. Передбачені: реконструкція насосної з встановленням та підключенням додаткового насосного обладнання, силових та шаф автоматики, автоматичної системи пожежної сигналізації. Засоби автоматизації (автоматизованої системи обліку обсягів прийому, відпуску та залишків інгібітору гідратоутворення) передбачається інтегрувати в існуючу систему автоматичного управління (з її розширенням). Доставку інгібітору гідратоутворення на склад передбачається здійснювати залізничним транспортом. Спосіб заповнення резервуарів зберігання метанолу не зміниться та здійснюватиметься за допомогою вакуумних насосів по герметичним трубопроводам. Для скидання надлишкового тиску резервуари, що реконструюються, передбачено обладнати дихальними та запобіжними клапанами. На випадок виникнення можливих аварійних ситуацій для зливу метанолу використовуються спеціальні підземні дренажні ємності. Насосна метанолу обладнана системою аварійної витяжної вентиляції. Самовільний перетік метанолу від резервуарів типу «РВС-300» в існуючі ємності вузла прийому забезпечуватиметься шляхом встановлення зворотних клапанів. Для зменшення викидів парів метанолу в атмосферу передбачена теплоізоляція резервуарів, обладнання їх дихальними клапанами та дисками- відбивачами (аналогічно до вже діючого обладнання). Збільшення загального обсягу прийому та відвантаження метанолу не передбачається та становитиме до 6770 т/рік. Збільшення об'ємів одночасного зберігання зумовлено необхідністю запобігання сезонних збоїв з поставки метанолу. Інженерне забезпечення: водопостачання - відповідно до дозволу на спеціальне водокористування; електропостачання - від існуючих мереж,- теплопостачання - від існуючої
котельні; відведення господарсько-побутових стоків, відповідно до дозволу на спецводокористування - на власні очисні споруди фізико-хімічної та біологічної очистки з подальшим скидом у технічну водойму; відведення дощових і талих вод з майданчика зберігання метанолу - у спеціальну ємність з подальшим вивезенням на очисні споруди спеціалізованими підприємствами відповідно до укладених договорів (передбачено встановлення додаткової ємності для збору дощових стоків з внутрішньої поверхні обвалування резервуарів). Загальна площа земельної ділянки становить 0,5513 га, додаткового відведення земельних ресурсів не передбачено. Планована діяльність, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до статті З, частини 3: п.7, абзац 3 «зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази)»; п, 14 «розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об'єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України».
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Природоохоронне законодавство України встановлює екологічні та інші обмеження планованої діяльності, зокрема: дотримання допустимих рівнів забруднення атмосферного повітря («Гігієнічні регламенти допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць» (затверджений наказом МОЗУ від 14.01.2020 №52, зареєстрованим у Мін'юсті 10.02.2020 за №156/34439); дотримання нормативів гранично допустимих викидів, відповідно до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України №309 від 27.06.2006 «Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел»; забезпечення повного збирання, належного зберігання та недопущення знищення і псування відходів, передача відходів суб'єктам господарювання у сфері управління відходами відповідно до укладеного договору (Закон України «Про управління відходами»); дотримання допустимих рівнів шуму згідно з вимогами ДЕН В.1,1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму» та ДСН 3.3.6.037-99 «Державні санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»; дотримання нормативної санітарно-захисної зони згідно з ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 №173, зареєстрованого у Мін'юсті 24.07.1996 за №379/1404)
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативною 1
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання нормативної санітарно-захисної зони згідно з ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 р. №173, зареєстрованого у Мінюєті 24,07.1996 р. за №379/1404). Дотримання протипожежних розривів між будівлями та спорудами
щодо територіальної альтернативи 2.
Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Впровадження ефективних технологічних, санітарно-технічних та організаційних рішень
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативною 1
щодо територіальної альтернативи 1.
Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативною 1
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається
Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Повітряне середовище: при будівництві - викиди забруднюючих речовин при перевантаженні земляних мас під час прокладання комунікацій, від роботи двигунів будівельного транспорту та під час проведення будівельно-монтажних робіт (зварювання, газове різання сталі тощо); при експлуатації - викиди від технологічного обладнання перекачування, зберігання, транспортування метанолу, автомобільного та залізничного транспорту. Водне середовище: при будівництві - в межах нормативних значень; при експлуатації - не передбачається. Вплив на рослинний і тваринний світ: при будівництві - не передбачається; при експлуатації - не передбачається. Вплив на клімат і мікроклімат: відсутній. Планована діяльність не впливає на інтенсивність падаючої сонячної радіації, на температуру, швидкість вітру, вологість, атмосферні інверсії, тривалість туманів і інші кліматичні характеристики. Вплив на техногенне середовище: при будівництві - вплив при проведенні будівельно-монтажних робіт; при експлуатації: планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил експлуатації будівель, споруд та технологічного устаткування. Ґрунти: при будівництві - вплив при проведенні будівельно-монтажних робіт; при експлуатації - вплив об'єкту на ґрунти в режимі експлуатації відсутній, оскільки на територія підприємства забезпечуватиметься твердим бетонним покриттям. На проммайданчику наявні спеціально відведені місця для тимчасового зберігання відходів. Акустичний вплив: при будівництві - шумове забруднення наявне під час проведення будівельних робіт,- при експлуатації - шумове забруднення буде зумовлене рухом автомобільного та ‘ залізничного транспорту, роботою насосного обладнання. Соціальне середовище: при будівництві - відсутній; при експлуатації - позитивний вплив, зумовлений створенням додаткових робочих місць, поповненням державного та місцевих бюджетів за рахунок податків та зборів
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 1.
Прийняті санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні та територіальні обмеження відповідно до чинного законодавства України
щодо територіальної альтернативи 2.
Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля").
Друга категорія
7 Хімічну промисловість Хімічну промисловість: установки для виробництва вибухових речовин; установки, в яких хімічні і біологічні процеси використовуються для виробництва білкових кормових добавок, ферментів та інших білкових речовин; зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази);"
Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, передбачено відповідно до ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-УІІІ від 29.05.2017р.
Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб'єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля". Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб'єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб'єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб'єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов'язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Дозвіл на виконання будівельних робіт. Інші документи дозвільного характеру, передбачені законодавством, за умови що вони не передбачають встановлення (затвердження) змін у діяльності, затвердженій (схваленій) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження (згідно пункту 9 статті 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»),
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається що видається органами державного архітектурно-будівельного контролю (згідно ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»);
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35, ОУР(а)терг.цоу.иа, (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Заступник директора департаменту - начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів - Грицак Олена Анатоліївна
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N° 824 від 14.09.2020}