Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2021 рік

Версія для друкуВерсія для друку

Довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2021 рік

 

Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв, скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.

Питання роботи зі зверненнями громадян за 2020 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 25 лютого 2021 року, за         І квартал 2021 року – 24 червня 2021 року, перше півріччя 2021 року – 29 липня 2021 року, 9 місяців 2021 року – 25 листопада 2021 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 01.03.2021 № 51 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2020 році», від 01.07.2021 № 147 « Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками І кварталу 2021 року», від 30.07.2021 № 165 «Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками першого півріччя 2021 року» та від 30.11.2021 № 226 «Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками 9 місяців 2021 року».

В 2021 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:

затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;

затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації;

до введення карантину в країні (постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”) щомісячно проводилися засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам   виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян.

Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади.

Відділом документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян апарату райдержадміністрації протягом 2021 року проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації, архівному відділі райдержадміністрації.

В 2021 році проведено 12 «Днів контролю» та 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 12 звернень.

В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою  Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.

Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із  зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.

Посилено контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.

На вебсайті райдержадміністрації щомісячно розміщуються інформація про роботу із зверненнями громадян, графіки проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній.

У 2021 році у керівництва райдержадміністрації на прийомі побувало 3 заявники (за 2020 рік – 14). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.

В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб в 2021 році звернулось 6 жителів району (за 2020 рік – 33).

За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний аналіз звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.

Протягом 2021 року до райдержадміністрації надійшло 591 звернення, що на 304 звернень менше порівняно з 2020 роком (895).

Письмових звернень надійшло – 587 (за 2020 рік – 881). Колективних заяв і скарг отримано – 20 (за 2020 рік – 14), повторних – 18 (за 2020 рік – 5). За звітний період спостерігається тенденція збільшення колективних та повторних звернень.

З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації в 2021 році,   99,9 % становлять заяви, 0,1 % – скарги.

Заявниками було порушено 608 питань (за 2020 рік – 920).

Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян за 2021 рік свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального    захисту – 499 (за 2020 рік – 766), транспорту і зв'язку – 13 (за 2020 рік – 14), праці і заробітної плати - 4 (за 2020 рік – 14), аграрної політики і земельних відносин – 12 (за 2020 рік – 10), охорона здоров’я – 7 (за 2020 рік - 76), освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність – 3 (за 2020 рік - 6), житлова політика – 5 (за 2020 рік – 9), комунальне господарство – 8 (за 2020 рік – 9), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 6 (за 2020 рік - 0), діяльність органів місцевого самоврядування – 8 (за 2020 рік - 0 ), діяльність місцевих органів виконавчої влади – 2 (за 2020 рік – 0), культура та культурна спадщина, туризм – 2 (за 2020 рік - 0), діяльність підприємств та установ – 1 (за 2020 рік - 0), інші питання – 38.

На жаль, продовжують звертатись з проханням надання матеріальної допомоги молоді люди, пенсіонери та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище.

Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної державної адміністрації за відповідний період звернулися 90 інвалідів І, ІІ, ІІІ групи (за 2020 рік – 266), 1 учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (за 2020 рік – 229), 34 особи з багатодітних сімей, одиноких матерів (за 2020 рік – 35), 12 «дітей війни» (за 2020 рік – 21), 4 ветерани праці (за 2020 рік – 1). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.

Як свідчать результати розгляду звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період, вирішено позитивно 457 звернень, що становить 77,3 % від загальної їх кількості (за 2020 рік – 706 або 78,9 %), роз’яснено – 126, що становить 21,3 % від загальної їх кількості (за 2020 рік – 177 або 19,8 %), відмовлено у розгляді – 0 (за 2020 рік – 0), переслано за належністю – 8, що становить 1,4 % (за 2020 рік – 12 або 1,3 %). Всі звернення розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі питання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.

За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 523 звернення громадян (за 2020 рік – 262): до народних депутатів України – 1 (за 2020 рік – 2), облдержадміністрації – 26 (за 2020 рік – 22), на Урядову гарячу лінію – 460 (за 2020 рік – 204), до обласного контактного центру – 36 (за 2020 рік – 32).

Особливу увагу райдержадміністрація звертає на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями. В організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»).

Для зниження соціальної напруги в районі протягом 2021 року в райдержадміністрації проведено 7 засідань Громадської ради при райдержадміністрації, 1 засідання «круглого столу».

При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. Також діє електронний кабінет користувача на порталі державних послуг iGov.org.ua, через який громадяни можуть записатися на прийом до керівництва райдержадміністрації та надіслати електронну заяву. За 2021 рік такою послугою ніхто не скористався.

Робота з виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі  в районній державній адміністрації.

 

Наверх ↑