Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2017 року
Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв,скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Питання роботи зі зверненнями громадян за 2016 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 25 січня 2017 року, за І квартал 2017 року – 27 квітня 2017 року, за перше півріччя 2017 року – 27 липня 2017 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 25.01.2017 № 8 «Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками 2016 року», від 10.05.2017 № 106 « Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками І кварталу 2017 року» та від 31.07.2017 № 176 «Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками першого півріччя 2017 року».
У 2017 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:
затверджено графік особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;
затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;
затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації, виконкомах сільських, селищних рад району;
щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;
щомісячно проводиться особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконкомів сільських та селищних рад району.
Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади.
Загальним відділом апарату райдержадміністрації протягом 9 місяців 2017 року проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян у відділі освіти райдержадміністрації, секторі містобудування та архітектурі райдержадміністрації, службі у справах дітей райдержадміністрації, управлінні праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, фінансовому управлінні райдержадміністрації, Комунальному закладі «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Миргородській центральній районній лікарні, Вовнянській сільській раді, виконкомах Біликівської, Хомутецької, Великообухівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької, Клюшниківської, Слобідської, Кибинської, Солонцівської, сільських рад та виконкомі Ромоданівської селищної ради. Недоліки, виявлені в ході перевірки, були усунені в робочому порядку.
Відповідно до графіку перевірок виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування протягом 9 місяців 2017 року проведено 3 перевірки додержання вимог чинного законодавства щодо звернень громадян у виконкомах Зубівської, Великообухівської сільських рад та Вовнянській сільській раді, в ході яких надано методичну та практичну допомогу. Інформація за підсумками перевірок доведена до відома керівництва райдержадміністрації та направлена причетним для врахування в роботі, вжиття необхідних заходів з метою усунення недоліків та удосконалення роботи із зверненнями громадян.
Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації прозвітували керівники сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, відділу освіти райдержадміністрації, фінансового управління райдержадміністрації, управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації, служби у справах дітей райдержадміністрації, Комунального закладу «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Миргородській центральній районній лікарні, Вовнянської сільської ради, виконкомах Біликівської, Хомутецької, Великообухівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької, Клюшниківської, Слобідської, Кибинської, Солонцівської, сільських рад та виконкомі Ромоданівської селищної ради.
В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.
За 9 місяців 2017 року проведено 9 Днів контролю та 9 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 9 звернень.
Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі
зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.
Посилено контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.
У районній газеті «Прапор перемоги» та на веб-сторінці райдержадміністрації щомісячно розміщуються інформації про роботу із зверненнями громадян, графіки особистого, виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній.
На виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.
Протягом 9 місяців 2017 року керівництвом райдержадміністрації проведено 94 особистих та 54 виїзних прийоми громадян. На прийомах побувало 189 заявників (за 9 місяців 2016 року – 174). Зокрема у голови райдержадміністрації проведено 15 особистих прийомів громадян, звернулось 26 осіб (за 9 місяців 2016 року – 17), виїзних прийомів – 17, звернулось 19 осіб (за 9 місяців 2016 року – 14). У заступників голови та керівника апарату райдержадміністрації проведено 79 особистих прийоми, звернулось – 89 осіб (за 9 місяців 2016 року – 87), виїзних прийомів – 37, звернулось – 55 осіб (за 9 місяців 2016 року – 56). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.
В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб за 9 місяців 2017 року звернулось 14 жителів району (за 9 місяців 2016 року – 10).
За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний
аналіз, узагальнення звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та
вирішення нагальних проблем жителів району.
За 9 місяців 2017 року до райдержадміністрації надійшло 1030 звернень, що на 47 звернень більше порівняно з відповідним періодом 2016 року (983). Письмових звернень надійшло – 841 (за 9 місяців 2016 року – 809), з них на електронну адресу райдержадміністрації 2 заяви . Колективних заяв і скарг отримано – 12 (за 9 місяців 2016 року – 15), повторних – 6 (за 9 місяців 2016 року – 6). За звітний період спостерігається тенденція зменшення колективних звернень.
З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період 2017 року, 99% становлять заяви, 0,1% - скарги та 0,9% - пропозиції (зауваження).
Заявниками було порушено 1030 питань (за 9 місяців 2016 року – 983).
Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян за 9 місяців 2017 року свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 871 (за 9 місяців 2016 року – 761), аграрної політики і земельних відносин – 30 (за 9 місяців 2016 року – 64), комунального господарства – 24 (за 9 місяців 2016 року – 22), охорони здоров’я – 19 (за 9 місяців 2016 року – 21), освіти – 12 (за 9 місяців 2016 року – 16).
На жаль, продовжують звертатись з проханням надання матеріальної допомоги молоді люди, пенсіонери та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. На лікування 61 онкохворому громадянину виділено по 2000 грн., які звернулися з відповідними заявами до райдержадміністрації.
Для підтримки сімей загиблих учасників антитерористичної операції на Сході країни щомісячно виділяється по 2000 грн. , а саме Зуєнку М.С. з с. Шарківщина, Федоряці В.М. з с. Трудолюб, Авраменку І.І. з смт Ромодан, Ковтун Л.О. з с. Черевки, Щербань М.Г. з с. Малі Сорочинці; по 1000 грн. Кузьменко В.Б. з с. Петрівці та Тарасенку М.І. з с. Вовнянка.
Надано матеріальну допомогу по 2000 грн. кожному 25 демобілізованим учасникам бойових дій в зоні проведення АТО.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної державної адміністрації за відповідний період звернулося 201 учасник ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (за 9 місяців 2016 року – 122), 181 інвалід І, ІІ, ІІІ груп (за 9 місяців 2016 року – 170), 33 учасника та інваліда війни, учасника бойових дій (за 9 місяців 2016 року – 66), 24 особи з багатодітних сімей, одиноких матерів (за 9 місяців 2016 року – 33), 2 «дитини війни» (за 9 місяців 2016 року – 5). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.
Як свідчать результати розгляду звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період, вирішено позитивно 856 звернень, що становить 83 % від загальної їх кількості (за 9 місяців 2016 року – 788 або
80 %), роз’яснено – 174, що становить 17 % від загальної їх кількості (за 9 місяців 2016 року – 195 або 20 %) та відмовлено у розгляді – 0. Всі звернення
розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі запитання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.
За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 140 звернень громадян (за 9 місяців 2016 року – 167): до Адміністрації Президента України – 2 (за 9 місяців 2016 року – 2), Апарату Верховної Ради України – 2 (за 9 місяців 2016 року – 1), народних депутатів України – 7 (за 9 місяців 2016 року – 4), Національного антикорупційного бюро України – 1 (за 9 місяців 2016 року – 0), облдержадміністрації – 2 (за 9 місяців 2016 року – 8), на Урядову гарячу лінію – 114 (за 9 місяців 2016 року – 136), до обласного контактного центру – 12 (за 9 місяців 2016 року – 12).
Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня, у порівнянні з відповідним періодом 2016 року, зменшилася на 27 звернень. Даний показник отримано за рахунок зменшення кількості заяв і скарг громадян, надісланих до органів влади вищого рівня в зв'язку з приділенням особливої уваги вирішенню питань на місцевому рівні та проведення через засоби масової інформації широкої роз’яснювальної роботи щодо порядку призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог і з інших питань.
За 9 місяців 2017 року до органів місцевого самоврядування надійшло 3425 звернень, що на 22 більше у порівнянні з відповідним періодом 2016 року (3303).
Найбільше звернень надійшло до Шахворостівської – 378 (за 9 місяців 2016 року – 127), Кибинської – 298 (за 9 місяців 2016 року – 353), Клюшниківської – 289 (за 9 місяців 2016 року – 207), Зуєвецької – 286 (за 9 місяців 2016 року – 241) сільських рад.
На особистому прийомі у керівництва органів місцевого самоврядування побувало 2670 громадян, що на 414 осіб більше проти відповідного періоду 2016 року (2256). Найбільше у голів Шахворостівської сільської ради – 364 (за 9 місяців 2016 року – 101), Кибинської сільської ради – 295 (за 9 місяців 2016 року – 352), Клюшниківської сільської ради – 204 (за 9 місяців 2016 року – 289), Зубівської сільської ради – 246 (за 9 місяців 2016 року – 254), Зуєвецької сільської ради – 242 (за 9 місяців 2016 року – 164).
Збільшилася кількість колективних та повторних звернень від громадян району. Відповідно колективних – 65 (за 9 місяців 2016 року – 38), повторних – 16 (за 9 місяців 2016 року – 13).
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до органів місцевого самоврядування за відповідний період звернулося 291 ветеран праці (за 9 місяців 2016 року – 167), 239 членів багатодітних сімей, одиноких матерів (за 9 місяців 2016 року – 487), 234 «дитина війни» (за 9 місяців 2016 року – 231), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 183 (за 9 місяців 2016 року – 164), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 111 (за 9 місяців 2016 року – 55), інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 92 (за 9 місяців 2016 року – 90).
Усього у зверненнях громадян району до органів місцевого самоврядування протягом 9 місяців 2017 року порушено 3425 питань (за 9 місяців 2016 року – 3303). Найбільшу частку з них становлять питання соціального захисту: надання матеріальних допомог, пільг, компенсацій, житлових субсидій – 1080 (за 9 місяців 2016 року – 865), аграрної політики і земельних відносин: виділення земельних ділянок в натурі, оформлення державних актів на землю, індивідуального землекористування, безкоштовної приватизації земельних ділянок – 710 (за 9 місяців 2016 року – 1022), транспорту і зв’язку: забезпечення якісної роботи дротового радіомовлення, телефонного та поштового зв’язку, пасажирського транспорту – 283 (за 9 місяців 2016 року – 117), праці і заробітної плати: погашення заборгованості із заробітної плати, працевлаштування, постановка на облік в центрі зайнятості – 139 (за 9 місяців 2016 року – 135), комунального господарства: реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг, каналізаційних систем, водогонів, встановлення вуличного освітлення – 74 (за 9 місяців 2016 року – 86), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 61 (за 9 місяців 2016 року – 71).
Особлива увага райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування звернута на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями. В організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»), при районному територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надається послуга «соціального таксі» для безкоштовного перевезення інвалідів. Такою послугою за 9 місяців 2017 року скористалося 19 осіб. Організовано роботу «мультидисциплінарної команди» для надання соціальних послуг швачки, майстра по пошиву та ремонту взуття, перукаря мешканцям віддалених сіл. Даною командою здійснено 28 виїздів до 36 сіл району та надано послуг за відповідний період 262 особам. Забезпечуються інваліди технічними засобами пересування та реабілітації, ортопедичними виробами. За звітний період 2017 року в пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації звернулось 59 осіб, видано 63 засоби реабілітації.
Для зниження соціальної напруги в районі, за 9 місяців 2017 року в райдержадміністрації проведено 4 засідання «круглого столу», 6 засідань Громадської ради при райдержадміністрації, 2 громадських слухання та 4 засідання робочих груп за участю представників громадськості. При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. Також діє електронний кабінет користувача на порталі державних послуг iGov.org.ua, через який громадяни можуть записатися на прийом до керівництва райдержадміністрації та надіслати електронну заяву. За 9 місяців 2017 року такою послугою ніхто не скористався.
Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийомів громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.
Робота з виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» знаходиться на постійному контролі в районній державній адміністрації.