Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2017 року
Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв, скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Питання роботи зі зверненнями громадян за 2016 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 25 січня 2017 року, за І квартал 2017 року – 27 квітня 2017 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 25.01.2017 № 8 «Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками 2016 року» та від 10.05.2017 № 106 « Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками І кварталу 2017 року».
У 2017 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:
затверджено графік особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації;
затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;
затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації, виконкомах сільських, селищних рад району, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади;
щомісячно проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян;
щомісячно проводиться особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконкомів сільських та селищних рад району.
Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади.
Загальним відділом апарату райдержадміністрації у першому півріччі 2017 року проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян в відділі освіти райдержадміністрації, секторі містобудування та архітектури райдержадміністрації, службі у справах дітей
райдержадміністрації, Комунальному закладі «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Миргородській центральній районній лікарні,
Вовнянській сільській раді, виконкомах Біликівської, Хомутецької, Великообухівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької сільських рад та виконкомі Ромоданівської селищної ради. Недоліки, виявлені в ході перевірки, були усунені в робочому порядку.
Відповідно до графіку перевірок виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування протягом першого півріччя 2017 року проведено 2 перевірки додержання вимог чинного законодавства щодо звернень громадян у виконкомах Зубівської та Великообухівської сільських рад, в ході яких надано методичну та практичну допомогу. Інформація за підсумками перевірок доведена до відома керівництва райдержадміністрації та направлена причетним особам для врахування в роботі, вжиття необхідних заходів з метою усунення недоліків та удосконалення роботи із зверненнями громадян.
Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації прозвітували керівники відділу освіти райдержадміністрації, сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, служби у справах дітей райдержадміністрації, Комунального закладу «Миргородський центр первинної медико-санітарної допомоги», Миргородської центральної районної лікарні, Вовнянської сільської ради, виконкомів Біликівської, Хомутецької, Великообухівської, Черкащанської, Шахворостівської, Великосорочинської, Черевківської, Зуєвецької сільських рад та виконкому Ромоданівської селищної ради.
В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.
Протягом першого півріччя 2017 року проведено 6 Днів контролю та 6 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 6 звернень.
Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про
затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.
Посилено контроль за дотриманням термінів розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які
звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.
У районній газеті «Прапор перемоги» та на веб-сторінці райдержадміністрації щомісячно розміщуються інформації про роботу із зверненнями громадян, графіки особистого, виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній.
На виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання.
Протягом першого півріччя 2017 року керівництвом райдержадміністрації проведено 69 особистих та 38 виїзних прийомів громадян. На прийомах побувало 143 заявника (у І півріччі 2016 року – 128). Зокрема у голови райдержадміністрації проведено 11 особистих прийомів громадян, звернулось 19 осіб (у І півріччі 2016 року – 13), виїзних прийомів – 12, звернулось 14 осіб (у І півріччі 2016 року – 10). У заступників голови та керівника апарату райдержадміністрації проведено 58 особистих прийоми, звернулось – 72 особи (у І півріччі 2016 року – 65), виїзних прийомів – 26, звернулось – 38 осіб (у І півріччі 2016 року – 40). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.
В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб у першому півріччі 2017 року звернулось 10 жителів району (у І півріччі 2016 року – 7).
За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний аналіз, узагальнення звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.
За звітний період до райдержадміністрації надійшло 810 звернень, що на 117 звернень більше порівняно з відповідним періодом 2016 року (693). Письмових звернень надійшло – 667 (у І півріччі 2016 року – 565). Колективних заяв і скарг отримано – 9 (у І півріччі 2016 року – 10), повторних – 4 (у І півріччі 2016 року – 5). За звітний період спостерігається тенденція зменшення повторних та колективних звернень.
З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період 2017 року , 99% становлять заяви, 0,1% – скарги та 0,9% – пропозиції (зауваження).
Заявниками було порушено 810 питань (у І півріччі 2016 року – 693).
Серед авторів звернень переважають найменш захищені категорії населення, зокрема, пенсіонери, які потребують особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їх повсякденних запитів та життєвих проблем. Дану категорію громадян найбільше турбують питання надання пільг, компенсацій, матеріальної допомоги на лікування.
Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян протягом першого півріччя 2017 року свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 696 (у І півріччі 2016 року – 531), аграрної політики і земельних відносин – 22 (у І півріччі 2016 року – 48), житлово-комунального господарства – 19 (у І півріччі 2016 року – 15), охорони здоров’я – 15 (у І півріччі 2016 – 15), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 10 (у І півріччі 2016 року – 15).
На жаль, продовжують звертатись з проханням надання матеріальної допомоги пенсіонери, молоді люди та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. На лікування онкохворих виділено по 2000 грн. кожному 50 громадянам, які звернулися з відповідними заявами до райдержадміністрації.
Для підтримки сімей загиблих учасників антитерористичної операції на Сході країни щомісячно виділяється по 2000 грн. , а саме Зуєнку М.С. з с. Шарківщина, Федоряці В.М. з с. Трудолюб, Авраменку І.І. з смт Ромодан, Ковтун Л.О. з с. Черевки, Щербань М.Г. з с. Малі Сорочинці; по 1000 грн. Кузьменко В.Б. з с. Петрівці та Тарасенку М.І. з с. Вовнянка.
Надано матеріальну допомогу по 2000 грн. кожному 15 демобілізованим учасникам бойових дій в зоні проведення АТО.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної державної адміністрації за відповідний період звернулося учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 196 (у І півріччі 2016 року – 119), інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 155 (у І півріччі 2016 року – 143), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 23 (у І півріччі 2016 року – 53), членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 16 (у І півріччі 2016 року – 25), «дітей війни» – 2 (у І півріччі 2016 року – 5), ветеранів праці – 1 (у І півріччі 2016 року – 3). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.
Як свідчать результати розгляду звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період, вирішено позитивно 687 звернень, що становить 85 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2016 року – 553 або 80 %), роз’яснено – 123, що становить 15 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2016 року – 140 або 20%) та відмовлено у розгляді – 0. Всі звернення розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі питання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.
За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 99 звернень
громадян (у І півріччі 2016 року – 134): до Адміністрації Президента України – 1 (у І півріччі 2016 року – 2), Апарату Верховної Ради України – 2 (у І півріччі 2016 року – 1), народних депутатів України – 2 (у І півріччі 2016 року – 3),
Національного антикорупційного бюро України – 1 (у І півріччі 2016 року – 0), облдержадміністрації – 1 (у І півріччі 2016 року – 6), на Урядову гарячу лінію – 81 (у І півріччі 2016 року – 107), до обласного контактного центру – 11 (у І півріччі 2016 року – 12). Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня, у порівнянні з відповідним періодом 2016 року,
зменшилася на 35 звернень. Даний показник отримано за рахунок зменшення кількості заяв і скарг громадян, надісланих до органів влади вищого рівня в зв'язку з приділенням особливої уваги вирішенню питань на місцевому рівні та проведення через засоби масової інформації широкої роз’яснювальної роботи щодо порядку призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог і з інших питань.
Протягом першого півріччя 2017 року до органів місцевого самоврядування надійшло 2411 звернень, що на 230 більше у порівнянні з відповідним періодом 2016 року (2181).
Найбільше звернень надійшло до Клюшниківської – 282 (у І півріччі 2016 року – 128), Зуєвецької – 216 (у І півріччі 2016 року – 188) , Зубівської – 198 (у І півріччі 2016 року – 159) сільських рад.
На особистому прийомі у керівництва органів місцевого самоврядування побувало 1762 громадянина, що на 170 осіб більше проти відповідного періоду 2016 року (1592). Найбільше у голів Клюшниківської сільської ради – 282 (у І півріччі 2016 року – 127), Зубівської сільської ради – 198 (у І півріччі 2016 року – 159), Шахворостівської сільської ради – 194 (у І півріччі 2016 року – 99).
Збільшилася кількість колективних та повторних звернень від громадян району. Відповідно колективних – 40 (у І півріччі 2016 року – 21), повторних – 11 (у І півріччі 2016 року – 6).
З метою оперативного реагування на гострі проблеми мешканці району, попередження звернень громадян до органів вищого рівня, у першому півріччі 2017 року сільськими та селищними головами проведено сходи жителів сіл та селищ. Звернуто особливу у вагу на вирішення на місцевому рівні тих питань, які належать до повноважень місцевих органів влади, заявникам надано обґрунтовані відповіді та роз’яснення.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до органів місцевого самоврядування за відповідний період звернулося 243 ветерана праці (у І півріччі 2016 року – 109), 207 членів багатодітних сімей, одиноких матерів (у І півріччі 2016 року – 90),190 «дітей війни» (у І півріччі 2016 року – 133), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 161 (у І півріччі 2016 року – 100), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 105 (у І півріччі 2016 року – 38), інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 59 (у І півріччі 2016 року – 66).
Всього у зверненнях громадян району до органів місцевого самоврядування у першому півріччі 2017 року порушено 2411 питань (у І
півріччі 2016 року – 2181). Найбільшу частку з них становлять питання
соціального захисту: надання матеріальних допомог, пільг, компенсацій – 851 (у І півріччі 2016 року – 540), аграрної політики і земельних відносин: оформлення державних актів на землю, індивідуального землекористування,
виділення земельних ділянок учасникам АТО – 497 (у І півріччі 2016 року – 693), транспорту і зв’язку: забезпечення якісної роботи дротового радіомовлення та телефонного зв’язку, пасажирського транспорту – 228 (у І півріччі 2016 року – 83), праці і заробітної плати: погашення заборгованості із заробітної плати, працевлаштування, постановка на облік в центрі зайнятості –
101 (у І півріччі 2016 року – 88), житлово-комунального господарства: реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг, встановлення вуличного освітлення – 53 (у І півріччі 2016 року – 55), сімʼї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту – 51 (у І півріччі 2016 року – 57).
Особлива увага райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування звернута на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями. В організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»). При районному територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надається послуга «соціального таксі» для безкоштовного перевезення інвалідів. Такою послугою у першому півріччі 2017 року скористалося 11 осіб. Організовано роботу «мультидисциплінарної команди» для надання соціальних послуг швачки, майстра по пошиву та ремонту взуття, перукаря мешканцям віддалених сіл. Даною командою здійснено 14 виїздів та надано послуг 209 особам. Забезпечуються інваліди технічними засобами пересування та реабілітації, ортопедичними виробами. В пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації за звітний період звернулася 57 осіб.
Для зниження соціальної напруги в районі, протягом першого півріччя 2017 року в райдержадміністрації проведено 2 засідання «круглого столу», 4 засідання Громадської ради при райдержадміністрації, 2 громадських слухання та 4 засідання робочих груп за участю представників громадськості. При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. Також діє електронний кабінет користувача на порталі державних послуг iGov.org.ua, через який громадяни можуть записатися на прийом до керівництва райдержадміністрації та надіслати електронну заяву.
Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийомів громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.
Зважаючи на необхідність подальшого удосконалення роботи із зверненнями громадян, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,
вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну увагу роботі із зверненнями громадян як одному із пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади.