Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2020 року
Інформація про підсумки роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2020 року.
Робота зі зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Створено належні умови прийому громадян, забезпечується своєчасний та якісний розгляд їхніх пропозицій, заяв, скарг, оперативно вирішуються порушені в них питання.
Питання роботи зі зверненнями громадян за 2019 рік розглянуто на розширеному засіданні колегії райдержадміністрації 27 лютого 2020 року, за І квартал 2020 року – 25 червня 2020 року, за результатами розгляду видано розпорядження голови райдержадміністрації від 02.03.2020 № 52 «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2019 році» та від 30.06.2020 № 128 « Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками І кварталу 2020 року».
У 2020 році продовжено роботу на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України, зокрема:
затверджено графік особистого, виїзного прийомів громадян керівництвом районної державної адміністрації;
затверджено графіки проведення «гарячої» телефонної лінії;
затверджено річний графік перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах райдержадміністрації, виконкомах сільських, селищних рад району, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади;
до введення карантину в країні (постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”) щомісячно проводилися засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації та Дні контролю про стан виконання доручень, даних місцевим органам виконавчої влади за результатами розгляду звернень громадян та проводилося особисте звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконкомів сільських та селищних рад району.
Кожного місяця складаються графіки роботи постійно діючої прямої телефонної лінії в органах виконавчої влади.
Сектором документообігу та контролю апарату райдержадміністрації у першому півріччі 2020 року, до введення карантину в країні (постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211), проведено перевірки стану та організації контролю за розглядом звернень громадян в виконкомах Кибинської, Солонцівської, Зубівської та Петрівцівської сільських рад, управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації. Недоліки, виявлені в ході перевірки, усунені в робочому порядку.
Відповідно до графіку перевірок виконання делегованих повноважень органами місцевого самоврядування протягом першого півріччя 2020 року проведено 1 перевірку додержання вимог чинного законодавства щодо звернень громадян у виконкомі Біликівської сільської ради, в ході якої надано методичну та практичну допомогу. Інформація за підсумками перевірки доведена до відома керівництва райдержадміністрації та направлена причетним особам для врахування в роботі, вжиття необхідних заходів з метою усунення недоліків та удосконалення роботи із зверненнями громадян.
Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» на нарадах у голови райдержадміністрації прозвітували керівники виконкомів Кибинської, Солонцівської, Зубівської, Петрівцівської сільських рад, управління соціального захисту населення райдержадміністрації.
Протягом першого півріччя 2020 року проведено 3 «Дні контролю» та 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації. На засіданні постійно діючої комісії розглянуто 3 звернення.
В райдержадміністрації при заповненні реєстраційно-контрольних карток застосовується Класифікатор звернень громадян, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858.
Щоквартально проводиться оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністрації за розробленими показниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про
затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями в органах виконавчої влади». Інформація про результати доведена до відома керівництва райдержадміністрації.
Посилено контроль за дотриманням строків розгляду звернень громадян, обладнано та розміщено в зручному для відвідувачів місці інформаційний стенд райдержадміністрації з вичерпною інформацією з питань роботи із зверненнями громадян. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до райдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.
На веб-сторінці райдержадміністрації щомісячно розміщуються графіки проведення «гарячих», постійно діючих прямих телефонних ліній, інформація про роботу із зверненнями громадян.
На виконання статті 22 Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 та відповідно до графіків, затверджених головою райдержадміністрації, проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання до введення карантину в Україні відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2”.
Протягом першого півріччя 2020 року керівництвом райдержадміністрації проведено 19 особистих та 9 виїзних прийомів громадян. На прийомах побувало 14 заявників (у І півріччі 2019 року – 89). Всі звернення зареєстровано та відпрацьовано.
В районі налагоджено роботу «гарячої» телефонної, постійно діючих прямих телефонних ліній, телефону довіри. Усього в такий спосіб у першому півріччі 2020 року звернулось 17 жителів району (у І півріччі 2019 року – 7).
За підсумками роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації відповідно до вимог вищезазначеного Указу, щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки, систематично проводиться щоквартальний аналіз, узагальнення звернень громадян з метою з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз гострих, суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Проводиться моніторинг повторних та колективних звернень громадян та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення нагальних проблем жителів району.
Протягом першого півріччя 2020 року до райдержадміністрації надійшло 630 звернень, що на 45 звернень менше порівняно з відповідним періодом 2019 року (675). Письмових звернень надійшло – 616 (у І півріччі 2019 року – 586), в тому числі 1 електронне звернення, надіслане на електронну пошту райдержадміністрації. Колективних заяв і скарг отримано – 4 (у І півріччі 2019 року – 8), повторних – 5 (у І півріччі 2019 року – 7). За звітний період спостерігається тенденція зменшення колективних та повторних звернень.
З усіх звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період 2020 року , 99,9 % становлять заяви, 0,1 % – скарги.
Заявниками було порушено 646 питань (у І півріччі 2019 року – 683).
Дані аналізу питань, порушених у зверненнях громадян протягом першого півріччя 2020 року свідчать, що найбільшу частку з них складають питання соціального захисту – 563 (у І півріччі 2019 року – 577), охорони здоров’я – 42 (у І півріччі 2019 року – 20), праці і заробітної плати – 14 (у І півріччі 2019 року – 2), аграрної політики і земельних відносин – 5 (у І півріччі 2019 року – 25), житлово-комунального господарства – 4 (у І півріччі 2019 року – 13).
Продовжують звертатись з проханням надання одноразової матеріальної
допомоги пенсіонери, молодь та сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище.
Надано матеріальну допомогу в сумі 2000 грн учаснику АТО Дичаковському А.М. з с. Петрівці. Також, згідно з поданими заявами онкохворим та тим, хто з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище виділено матеріальну допомогу по 2000 грн. кожному: Дінець О.М. з с. Білики, Герасименку Ю.А. з с. Мареничі, Дем’яненко Т.В. з с. Малі Сорочинці, Онопрієнко Л.Д. з с. Шахворостівка, Гаркавенко С.В. з с. Петрівці, Шевченку Д.Д. з с. Слобідка; Бондар В.П. з с. Гаркушинці; Павленку В.Б. з с. Зуївці; Кирячко Т.М. та Євсюковій С.В. з смт Комишня; Герасименку М.Ф. та Ващенко Т.А. з с. Дібрівка; Волинець С.В. з с. Остапівка; Махно Н.М. з с. Декабристів; Тулинському Ю.М. з с. Любівщина; Ядикіну В.І. з с. Шульги; Ганцевій І.С. та Цимбал В.В. з с. Попівка. Щомісячно по 3000 грн. виділялося Семіхненку Р.В. з с. Гаркушинці на лікування хронічної ниркової недостатності методом гемодіалізу. Синящок Г.Я. з с. Остапівка та Зоні М.Д. з с. Велика Обухівка по 10 000 грн. виділено матеріальну допомогу для підтримки сімей військовослужбовців, які загинули у Афганістані.
Серед авторів звернень, хто зазначив свій стан, до керівництва районної державної адміністрації за відповідний період звернулося інвалідів І, ІІ, ІІІ груп – 194 (у І півріччі 2019 року – 255), учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 8 (у І півріччі 2019 року – 8), «дітей війни» – 14 (у І півріччі 2019 року – 5), членів багатодітних сімей, одиноких матерів – 17 (у І півріччі 2019 року – 14), учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 219 (у І півріччі 2019 року – 19), ветеранів праці – 1 (у І півріччі 2019 року – 3). Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово особисто головою райдержадміністрації.
Як свідчать результати розгляду звернень, що надійшли до райдержадміністрації за відповідний період, вирішено позитивно 529 звернень, що становить 84 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2019 року – 522 або 77 %), роз’яснено – 92, що становить 14,6 % від загальної їх кількості (у І півріччі 2019 року – 153 або 23 %), відмовлено у розгляді – 0 (у І півріччі 2019 року – 0) та переслано за належністю – 9, що становить 1,4 %. Всі звернення розглянуто в терміни, визначені чинним законодавством, на всі питання, порушені заявниками, надано вичерпні, ґрунтовні відповіді та роз’яснення.
За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло 132 звернення громадян (у І півріччі 2019 року – 218): до облдержадміністрації – 13 (у І півріччі 2019 року – 7), на Урядову гарячу лінію – 97 (у І півріччі 2019 року – 171), до обласного контактного центру – 22 (у І півріччі 2019 року – 14). Кількість звернень громадян, надісланих до органів влади вищого рівня, у порівнянні з першим півріччям 2019 року, зменшилася на 39,5 %. Даний показник отримано за рахунок зменшення кількості заяв і скарг громадян, надісланих на Урядову гарячу лінію.
Особливу увагу райдержадміністрація звертає на створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями. В
організаціях, установах системи соціального захисту створені безперешкодні умови доступу для цих осіб (облаштовано пандуси, «кнопки виклику»). При районному територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) надається послуга «соціального таксі» для безкоштовного перевезення інвалідів. Такою послугою у першому півріччі 2020 року скористалася 1 особа. Організовано роботу «мультидисциплінарної команди» для надання соціальних послуг швачки, майстра по пошиву та ремонту взуття, перукаря мешканцям віддалених сіл. Даною командою здійснено 13 виїздів та надано послуг 121 особі. Забезпечуються інваліди технічними засобами пересування та реабілітації, ортопедичними виробами. В пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації за звітний період звернулося 57 осіб.
Для зниження соціальної напруги в районі протягом першого півріччя 2020 року в райдержадміністрації проведено 1 засідання Громадської ради при райдержадміністрації, 2 засідання «круглого столу», 1 електронна консультація та 5 форумів за участю представників громадськості.
При райдержадміністрації працює Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги. Також діє електронний кабінет користувача на порталі державних послуг iGov.org.ua, через який громадяни мають можливість записатися на прийом до керівництва райдержадміністрації та надіслати електронну заяву. В першому півріччі 2020 року такою послугою ніхто не скористався.
Управління та відділи райдержадміністрації, органи місцевого самоврядування посилили увагу, вимогливість та контроль за станом справ щодо розгляду заяв, скарг заявників, а також до організації особистого, виїзного прийомів громадян та ведення діловодства за зверненнями громадян.
Зважаючи на необхідність подальшого удосконалення роботи із зверненнями громадян, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,
вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну увагу роботі із зверненнями громадян як одному із пріоритетних напрямів діяльності місцевих органів виконавчої влади.